Ölenin ruhu başkasına geçmez 

Sual: Bir yazar, zihinleri bulandırmak için, ayetleri yanlış yorumlayıp "Ölenin ruhu başkasına geçer" diyor. Bu konuda bilgi verir misiniz?

CEVAP

Ölen kimsenin ruhu başkasına geçmez. Geçtiğini bildiren hiçbir ayet-i kerime veya hadis-i şerif yoktur. Hiçbir Ehl-i sünnet âlimi de böyle bir şey söylememiştir. Daha çok dine inanmıyan birkaç kişi, reenkarnasyondan bahsediyor. Bir dinsiz, eğer dinden bahsediyorsa, elbette bunun altında kötü maksatlar var demektir.

Bahsettiğiniz zındık yazarın asıl maksadı dini yıkmaktır. Dine inanır görünüp, içkinin az içilirse günah olmadığını, mucizelerin çoğunun aslının olmadığını, tesettürün lüzumsuzluğunu, Cennet ve Cehennemin dünyada olduğunu, cünübün Kur'an-ı kerim okuyabileceğini, hayzlının namaz kılabileceğini, Sokrat ve Buda gibi kâfirlerin peygamber olabileceğini, hıristiyan ve yahudilerin Cennete gideceğini söyliyerek "tutmazsa da iz bırakır" ümidiyle, İslâmiyete çamur atmaktadr.

Zındık Yazar, (Ayeti tefsir etmeden aynen tercüme edilirse, ruhun başka insana geçtiği görülür) diyor. (İnsan ölünce ruhu başka birisine geçer) diye, hiçbir ayet-i kerime yoktur. Zındık yazar yalan söylüyor, iftira ediyor. Kur'an-ı kerimde ölüm ve dirilişle ilgili birçok ayet-i kerime vardır. Hiçbirinde ruhun başka bir insana veya başka bir mahluka geçtiğini, hatta işaret ettiğini gösteren bir ifade yoktur.

Zaten Allahü teâlâ insanlara ruh hakkında kâfi bilgi vermemiştir. İsra suresinin (Sana ruh hakkında sorarlar, de ki, "Ruh Rabbimin işlerindendir, size az bir bilgi verilmiştir") mealindeki 85. ayet-i kerimesi de ruhun mahiyetini bilmenin imkansız olduğunu bildiriyor. Bir de (İki defa ölüp iki defa dirilmek) ifadesinden ruhun başka birisine geçtiğini ancak zındık olan söyler.

Ölüm ve dirilişle ilgili ayet-i kerimelerden bazıları şöyle:

İlk insan çamurdan, sonrakiler, nutfeden yaratıldı. Nutfe kan pıhtısı, sonra et olur, sonra can verilir. Herkes ölür, kıyamette dirilir. (Müminun 12-16)

Cehennemde ölüm yoktur. (Ala 13)

Bekara suresinin (Allah sizi ölü iken diriltti. Sonra öldürecek, sonra diriltecek, nihayet Ona döndürüleceksiniz) mealindeki 28. ayetini, Beydavi, Celaleyn ve diğer muteber tefsirler, Eshab-ı kiramdan gelen sahih rivayetlerle şöyle açıklıyor:

Çocuğun ana rahminde can verilmesinden önceki hali için ölü, can verilmesine de diriltme tabiri kullanılmıştır. Yani insan, bir defa ana rahminde diriltiliyor, bir de kabirden sonra diriltiliyor. İki ölü hali vardır. Biri ana rahmindeki canlılıktan önceki durumu, bir de kabirdeki hali. Yani hepsi iki ölüm, iki diriltmedir. Kâfirler ahırette (Ey Rabbimiz, bizi iki defa öldürdün, iki defa dirilttin) diyecekler. (Mümin 11) Ve dünyaya tekrar gönderilmelerini istiyecekler, iyi amel işliyeceklerini söyliyecekler. (Secde 12) Kendilerine dünyadan geldikleri bildirilerek istekleri reddedilecek (İbrahim 44) ve denecek ki: (Size, düşünebilecek kimsenin düşünebileceği, öğüt alabileceği kadar bir ömür vermedik mi? Size, [peygamber, kitab, akıl, ihtiyarlık, yakınların ölümü gibi] uyarıcılar gelmedi mi?) [Fatır 37]

 

geri    imanveehlisünnet    ileri